In een dynamische sector zoals de toeristische vaart is flexibiliteit essentieel. Rederij Stromma in Amsterdam koos voor SuperStaff Agency om hun recruitment, recruitment marketing en poolmanagement te beheren. Ontdek hoe we een vast flexteam met kade, shop en boot collega’s gecreëerd hebben, die het echte Stromma-DNA bezitten. En hoe we Stromma de ultieme flexibiliteit bieden met garantie op een altijd gevulde planning.
Bij SuperStaff Agency starten we met het begrijpen van het echte Stromma DNA. Onze wervingsstrategie omvat gerichte social media advertenties onder de campagne “Wild about Amsterdam” en SEO geoptimaliseerde vacatureteksten. Deze aanpak leverde binnen een week 200 sollicitanten op. We hebben een ijzersterk onboardingsprogramma ontwikkeld waarbij nieuwe collega’s zelf kunnen ervaren wat de gasten ervaren. Dit zorgt voor directe betrokkenheid en kennis van het product vanaf dag één. Tot op heden hebben we 62 aantal collega’s mogen plaatsen, waarvan 21 succesvol zijn overgenomen door Stromma.
Dankzij onze flexibele wervings- en planningssystemen kunnen we razendsnel op- en afschalen op basis van weersomstandigheden en andere variabele factoren zoals hoogseizoen, vakantieperiode & ziekte. Ons huidige rooster heeft een bezettingsgraad van 110% waarbij wij ook deels ziekte en vakantie opvangen van het eigen team. Onze people managers spelen een cruciale rol; ze kennen alle medewerkers persoonlijk en zorgen voor een vlekkeloze planning via onze app. Dit zorgt voor echte betrokkenheid en continuïteit, zowel bij Stromma als bij SuperStaff. Met als mooiste resultaat een flexibel inzetbaar team met goede, betrokken en vaste collega’s.
Bij SuperStaff Agency streven we naar de groei van zowel onze partners als onze medewerkers. Na 26 gewerkte weken kunnen medewerkers worden overgenomen door Stromma. Dit werkgeverschap met liefde voor gastvrijheid zorgt voor een hechte band tussen de medewerker en Stromma, resulterend in duurzame relaties en tevreden collega’s.