Sinds april 2018 werken we intensief samen met Momentum Services LTD & RailRest met één gezamenlijk doel: het bieden van een hoogwaardige klantenservice voor internationale hogesnelheidstreinen van Eurostar. De beste en meest gastvrije stewards en stewardessen zorgen dagelijks voor een ultieme reiservaring op de routes van Amsterdam naar Brussel en Parijs. SuperStaff Agency ondersteunt Eurostar bij de recruitment, het people management en juridisch werkgeverschap van dit uitzonderlijke team. Ontdek hoe de respons rate van kandidaten met 45% is gestegen en welke impact ons strategisch retentieprogramma heeft op een productieve en gastvrije werkomgeving.
Naast de doorlopende werving van gemiddeld 16 medewerkers per maand, heeft Momentum Services/ RailRest jaarlijks meermaals de behoefte aan uitbreiding van de capaciteit van 20 tot 30 stewards en stewardessen ten behoeve van een intensievere dienstregeling van Eurostar. Samen weten we dit keer op keer te realiseren. Een krachtige combinatie van het gepassioneerde operationele team van Momentum Services/ RailRest en onze experts op het gebied van recruitment, recruitment marketing en poolmanagement weten dit telkens weer te realiseren. Een samenwerking op trots op te zijn, al zeggen we het zelf.
Met onze innovatieve WhatsApp-strategie verhoogden we de betrokkenheid en respons van de kandidaten met maar liefst 85%. De inzet van WhatsApp in de werving voor Eurostar biedt directe, persoonlijke communicatie met hoge open rates (98%), waardoor we snel en efficiënt contact maken met topkandidaten. Door het delen van multimedia, zoals vacaturevideo’s en ervaringen van collega’s op de werkvloer, creëren we precies de gastvrije ervaring die aansluit bij het Employer Brand van Eurostar. We werken deels met geautomatiseerde tools voor tijdsefficiëntie, maar voor een hogere respons blijft een groot deel van de strategie bestaan uit gepersonaliseerde berichten. Bovendien maken we met strategische timing en duidelijke, beknopte communicatie de sollicitatiebarrière laag.
Met onze Poolmanagement Service helpen we Eurostar bij het ontwikkelen, motiveren en behouden van topmedewerkers. We bieden deskundige ondersteuning in elke stap van het proces, zoals de onboarding en het prestatiebeheer. Onze aanpak omvat professionele ontwikkeling, training, en duidelijke doelstellingen om het team te versterken. Met effectieve feedbacksystemen en ontwikkelingsplannen zorgen we voor een gemotiveerd en betrokken personeelsbestand. Daarnaast bieden we begeleiding in compensatie en voordelen, arbeidsverhoudingen, en naleving van wet- en regelgeving. Door middel van een strategisch retentieprogramma’s realiseren we met veel liefde voor partner en collega’s een productieve en gastvrije werkomgeving.