Cauberg Huygen, een adviesbureau in milieuconsultancy, stond voor een groeiend probleem. โOns natuurlijk verloop werd hoger, terwijl de instroom via onze traditionele jobboards afnam,โ vertelt Martijn Mulder, teamleider Milieu. โWe zagen dat we er meer effort in moesten steken, maar dat was lastig omdat het werven van mensen niet onze core business is. Het schoot er vaak bij in.โย Het team had al stappen gezet, zoals het herschrijven van vacatureteksten, een referralprogramma en onderzoek naar nieuwe wervingskanalen. Toch bleef het gewenste resultaat uit. Martijn: โHet werven van medewerkers is รฉcht een vak. Dat moesten we erkennen.โ
Samen met Cauberg Huygen hebben we een wervingsstrategie ontwikkeld die volledig aansloot bij hun organisatie. Dit hebben we gedaan:
Binnen enkele weken kwamen de eerste reacties binnen. โIk was verrast hoe snel het effect had,โ vertelt Martijn. โIn de eerste drie, vier weken zagen we al de eerste kandidaten. En het mooie was: het waren ook echt goede kandidaten.โ