Cauberg Huygen liep vast op werving. โOns natuurlijk verloop steeg, terwijl de instroom via jobboards juist daalde,โ vertelt Martijn Mulders, teamleider Milieu. โWe wisten dat we meer moesten doen, maar werving is niet onze core business. Het schoot er vaak bij in.โ Ondanks herschreven vacatureteksten, een referralprogramma en nieuwe kanalen bleef het resultaat uit. Martijn: โWerven is een vak. Dat moesten we erkennen.โ Met onze succesvolle wervingsstrategie voor Cauberg Huygen zorgden we voor een constante instroom van junior en medior profielen. Benieuwd hoe? ๐
Samen met Cauberg Huygen hebben we een wervingsstrategie ontwikkeld die volledig aansloot bij hun organisatie. Dit hebben we gedaan:
Binnen enkele weken kwamen de eerste reacties binnen. โIk was verrast hoe snel het effect had,โ vertelt Martijn. โIn de eerste drie, vier weken zagen we al de eerste kandidaten. En het mooie was: het waren ook echt goede kandidaten.โ