alle artikelen

Editorial: Waar hoor ik eigenlijk bij?

📅
04-09-2024
🙍‍♀️
Noëlle Dolmans

Met deze vraag, begin ik mijn maandelijkse update aan jou. Wat kan je verwachten? Een kijkje in mijn hersenspinsels, mijn niet alledaagse inspiratiebronnen en zoektocht naar de antwoorden op prangende vragen zoals deze.

Dit recente artikel van Het Financieel Dagblad, draagt de titel: “Wie wil er nog een uitzendbaan?’’. De inhoud van het artikel verbaasde mij als ondernemer van een Recruitment Services Agency. Het lijkt een vraag die de traditionele verwachtingen uitdaagt maar voor ons is het een verhaal dat we anders ervaren. In feite hebben we een luxeprobleem; te veel leuke en kwalitatieve sollicitanten die graag om met ons willen samen te werken.

“Dus je bent een uitzendbureau?”

Zoals Joost Klein in ‘Europapa’ zingt: ‘’De wereld heeft geen grenzen’’, en daar sluit ik me volledig bij aan. Hoe vaak ik de vraag krijg: “Dus je bent een uitzendbureau?” Ook ja, dat klopt maar ik weiger SuperStaff te categoriseren of te beperken tot labels zoals uitzenden, werving & selectie en detacheren. In plaats daarvan zijn wij ‘gewoon’ een full-service dienstverlener voor werk met liefde voor gastvrijheid. Onze benadering is ‘inside out’. Wat is jouw uitdaging op het gebied van instroom, en welke oplossing kunnen wij bieden?  We kijken naar de oorzaak van het probleem. Is bijvoorbeeld de basis van de HR niet op orde, dan zal dit invloed hebben op het eindresultaat: de mensen in je team. Nou dan gaan we daarmee aan de slag.

Het antwoord ligt in mijn team

Hoe proberen wij ons grenzeloos te onderscheiden? Het antwoord ligt in mijn team. Ik werk met de beste mensen om mij heen, en dit gun ik elk bedrijf. Elke dag streef ik ernaar slimmer en efficiënter te werken. Onlangs nog hebben we AI en een WhatsApp tool ingezet voor een volledig geautomatiseerde en toch gastvrije leadstrategie. Kostte het ons voorheen 10 uur om 10 nieuwe werknemers aan te nemen, nu is dit slechts 4 uur voor dezelfde 10 hires. Dit noem ik de kracht van innovatie in actie!

Elke wil ondernemer toch dat zijn of haar gasten waanzinnig gastvrij, servicegericht en klantgericht worden geholpen?

Bovenal ben ik ervan overtuigd dat dit iets dat elk bedrijf zou moeten omarmen; gastvrijheid. In een tijdperk waarin automatisering de norm wordt, blijft persoonlijk contact, aandacht en vriendelijkheid van onschatbare waarde. Daarbij wil elke ondernemer toch dat zijn of haar klanten/gasten waanzinnig gastvrij, servicegericht en klantgericht worden geholpen? Niet alleen dat, het creëert een werkomgeving met slimme en leuke mensen die mogelijk maken wat ik met SuperStaff Agency kan doen. Grenzeloos succes is wat we elke dag nastreven en dat past niet in een hokje. Onze 12 punten gaan naar jou Joost!  Bedankt voor de wijze woorden.

 

Liefs, Noëlle