Jongeren aan de slag in drukke periode

Tijdens de feestdagen is er spraken van een piekperiode. Horecabedrijven, webshops en distributiecentra hebben een sterke behoefte aan extra mankracht.

Ambassadeur aanpak jeugdwerkloosheid Mirjam Sterk probeert samen met gemeenten, UWV, uitzendbureaus, werkgevers en vakbonden zoveel mogelijk jongeren tijdens de komende drukke periode rond de feestdagen aan een tijdelijke baan te helpen.

‘Juist jongeren zijn in deze periode extra gemotiveerd om te werken. En zij kunnen de werkervaring goed gebruiken’, aldus Sterk.

Landelijk opererende bedrijven als Wehkamp, Albert Heijn, T-Mobile, Hunkemöller, SNT klantencontact, NS Stations en Cendris hebben al gezegd mee te willen werken.

Het project Piekwerk richt zich op zowel jongeren die op zoek zijn naar een baan als op scholieren. Anders dan bij een vorige campagne zit aan dit project geen streefcijfer vast.

Sterk slaagde er eerder in in samenwerking met uitzendorganisatie Randstad om in 5 weken tijd bijna 8300 jongeren aan een baan te helpen.

Bron: AD.nl