Interview: Zana Lens

Vandaag hebben wij een kort gesprek met Zana Lens!

 

Zana

  1. Wat is jouw functie binnen SuperStaff?

Ik ben Career Consultant bij de Werving & Selectie afdeling van SuperStaff

  1. Waarom heb jij gekozen voor deze functie?

Nou, dat is niet 1,2,3 gegaan. In eerste instantie was ik Senior Recruiter bij SuperStaff maar na verloop van tijd werden de taken binnen het bedrijf veelomvattender. Het ging niet alleen meer om het recruiten maar ook het begeleiden van de kandidaat tijdens en soms ook na het sollicitatieproces. SuperStaff als bedrijf is erg gegroeid en zo ook onze taken. Vandaar dat de functie Career Consultant vrij kwam en ik dit nu ook enorm leuk vind om te doen!

  1. Hoe haal jij klanten binnen? (leads genereren, koude/warme acquisitie, deals closen)

Het klinkt heel simpel en afgezaagd, maar simpelweg door de klanten te laten zien wat we kunnen! Net als ieder ander bureau binnen onze branche werken we graag met getalenteerde en ambitieuze mensen, maar we vinden het ook belangrijk om een oprechte en persoonlijke band op te bouwen met de kandidaten. Doordat we nèt wat meer weten over de kandidaten dan slechts de punten die naar voren komen in een sollicitatiegesprek, weten wij vaak ook nèt wat beter welke kandidaat & klant een mooie match vormen. Zodra een klant dit doorkrijgt, tsja … dan is ie als het goed is wel binnen (haha).

  1. Kan je ons wat vertellen over jouw grootste succes? Dat kan de grootste klant zijn geweest maar ook de moeilijkste die je hebt binnen gehaald.

Voor mij persoonlijk is dat het moment dat ik een heel lastig gesprek had met een grote klant. Waarbij het gesprek vrij negatief begon en het er best heftig aan toe ging. Uiteindelijk heb ik het gesprek 180 graden kunnen draaien en tegelijkertijd een nieuwe opdracht binnengesleept en daarmee de samenwerking verlengd.

  1. Kan je nog een tip meegeven aan millenials die ook een functie in de sales willen?

Zorg dat je altijd een positieve mindset houdt. Afwijzingen en teleurstellingen horen nou eenmaal bij dit werk maar laat je hierdoor niet uit het veld slaan. Dit onderscheidt een goede salesman van iemand die niet uit het juiste hout is gesneden.

Bekijk ook de interviews met:
Tim Meijer
Kelsey van ‘t Sant
Erik van ‘t Hof
Romy Merz