Interview: Tim Meijer

Een aantal gesprekken met mensen uit het sales vak. Vandaag een kort gesprek met Tim Meijer!

Tim

 

  1. Wat is jouw functie binnen SuperStaff?

Accountmanager.

  1. Waarom heb jij gekozen voor deze functie?

Als accountmanager onderhoud ik dagelijks contact met onze opdrachtgevers. Daarnaast probeer ik ook nieuwe opdrachtgevers aan SuperStaff te binden. Het leuke hiervan is dat ik veel over de vloer kom bij onze klanten om onder andere de samenwerking nóg beter te laten verlopen. Het geeft mij een enorme kick als de opdrachtgever zeer tevreden is en zelfs meer medewerkers van SuperStaff vraagt om het team te versterken!

  1. Hoe haal jij klanten binnen? (leads genereren, koude/warme acquisitie, deals closen)

Via onze vele, diverse opdrachtgevers krijgen we bij de afdeling Sales vaak potentiële opdrachtgevers binnen. Dit zijn voor mij de mooiste leads; ze zijn doorverwezen door een bekende die tevreden is over onze diensten. Persoonlijk vind ik het super belangrijk om de klant goed te leren kennen. Zo kun je met de potentiële opdrachtgever een duidelijk plan van aanpak formuleren. Wij krijgen vaak te horen dat opdrachtgevers met ons willen samenwerken omdat we van begin af aan écht met de klant meedenken.

  1. Kan je ons wat vertellen over jouw grootste succes? Dat kan de grootste klant zijn geweest maar ook de moeilijkste die je hebt binnen gehaald.

Zoals hierboven beschreven is het natuurlijk top om een nieuwe klant binnen te halen. Echter begint mijn werk hier pas echt. Door intensief klantcontact en evaluatiemomenten probeer ik ervoor te zorgen dat de klant tevreden blijft én hoop ik dat de klant de samenwerking wil uitbreiden.
Dit laatste is onlangs voorgevallen bij een middelgrote partij in de promotiebranche. De betreffende klant werkte in beginsel samen met drie andere partijen, maar wilde op de lange termijn met slechts een partij door. Na een paar maanden intensief met de klant contact te hebben gehad, ging de samenwerking nagenoeg perfect. De klant heeft nu alle aanvragen voor flexibel personeel bij ons neergelegd!

  1. Kan je nog een tip meegeven aan millenials die ook een functie in de sales willen?

Zeker in het begin kan sales best spannend zijn: het is vaak nog onwennig om leads (koud) te benaderen en te overtuigen van jouw product of dienst.

Lef is de sleutel tot succes! Blijf het op verschillende manieren proberen en luister vooral goed naar de gesprekken en feedback van collega’s die al wat meer ervaring hebben.