Interview: Romy Merz

Vandaag hebben we de tweede Career Consultant aan het woord. Aan Romy Merz stelde wij ook vijf vragen!

Romy

  1. Wat is jouw functie binnen SuperStaff?

Mijn functie is Career Consultant bij Superstaff.

  1. Waarom heb jij gekozen voor deze functie?

Eigenlijk ben ik er een beetje ingerold. Ik ben begonnen als Manager Operations bij Talented People Recruitment (onderdeel van Superstaff). Maar in januari 2017 hebben we besloten om verder te gaan onder de naam Superstaff en als een team verder te gaan werken. Daar hoorde natuurlijk ook een nieuwe rol bij: Career Consultant. Onze afdeling Werving en Selectie speelt nu een adviserende rol en schakelt tussen kandidaat en klant.

  1. Hoe haal jij klanten binnen? (leads genereren, koude/warme acquisitie, deals closen)

Door simpelweg mezelf te zijn. Bij SuperStaff zijn we oprecht geïnteresseerd in onze kandidaten en klanten. Wij zijn er om een kandidaat te helpen aan een baan die goed bij hem of haar past. Dit doe ik door goed door te vragen naar ambities, passies en dromen. Als ik daarnaast nog een leuke vacature beschikbaar heb en iemand ook daadwerkelijk plaats kan ik zo uiteindelijk nieuwe opdrachten binnenhalen bij een klant. Maar ik kan ook nieuwe klanten binnenhalen door middel van mijn netwerk. Dit behoort echter niet tot mijn dagelijkse werkzaamheden.

  1. Kan je ons wat vertellen over jouw grootste succes? Dat kan de grootste klant zijn geweest maar ook de moeilijkste die je hebt binnen gehaald.

Een marketing bureau was op zoek naar een klantenservice manager (meertalig). Deze had ik binnen twee dagen gevonden. Ze waren heel tevreden over ons waardoor dit ons een grote opdracht had opgeleverd. We mochten nu voor meerdere functies zoeken en er werden zelfs functies gecreëerd. Klant blij, wij blij!

  1. Kan je nog een tip meegeven aan millenials die ook een functie in de sales willen?

Wees eerlijk, stel goede vragen en luister aandachtig. De klant is helemaal niet geïnteresseerd in diensten of producten die je aanbiedt. De klant is geïnteresseerd in oplossingen voor zijn problemen. Als jij de klant vertelt hoe je zijn probleem gaat oplossen, kun je pas echt ervoor zorgen dat hij interesse toont.

Bekijk ook de interviews met:
Tim Meijer
Kelsey van ‘t Sant
Erik van ‘t Hof