Interview: Kelsey van ‘t Sant

Een aantal gesprekken met mensen uit het sales vak. Vandaag vijf vragen aan Kelsey van ‘t Sant!

Kelsey

 

  1. Wat is jouw functie binnen SuperStaff?

Als Accountmanager hou ik me bezig met het leggen en onderhouden van contacten met nieuwe en bestaande opdrachtgevers. Dit doe ik door het bezoeken van klantrelaties, het uitbrengen van offertes/voorstellen en het aannemen van nieuwe binnenkomende opdrachten.

  1. Waarom heb jij gekozen voor deze functie?

Het intensief klantencontact hebben met zowel oude als nieuwe opdrachtgevers is waar ik boordevol energie van krijg. Het leukste van deze functie is dat het naast de uitdaging om nieuwe klanten binnen te halen, ook erg variërend is qua werkzaamheden. Daarnaast vind ik het leuk om te netwerken en te luisteren naar verschillende ondernemers om op deze manier te kunnen inspelen op hun behoeftes.

  1. Hoe haal jij klanten binnen? (leads genereren, koude/warme acquisitie, deals closen)

Binnen SuperStaff krijgen wij veel lauw/warme leads binnen door het ‘ons kent ons’ fenomeen. Potentiële nieuwe opdrachtgevers komen zo nu en dan bij ons op de Sales afdeling binnen omdat zij via een bekende te horen hebben gekregen dat wij door ons poulemanagement zowel op de korte als de lange termijn een sterke poule van kwalitatieve medewerkers kunnen opbouwen.
Daarnaast krijgen wij ook veel aanvragen van nieuwe opdrachtgevers die graag tarieven willen weten voor de inzet van personeel voor zowel een eenmalige als een langdurige opdracht. Hierin is het ook mijn taak om snel te schakelen en uiteindelijk een deal te kunnen sluiten nadat er een goed uitziend voorstel of offerte is verstuurd (en wellicht een afspraak is geweest).
Mijn taak is om zo snel mogelijk een afspraak in te plannen met deze potentiële klant om het stukje vertrouwen te geven en te overtuigen om ook met ons te gaan samenwerken.

Verder hebben wij veelal ‘oude’ opdrachtgevers die door het gebrek aan klantencontact niet meer met ons samenwerken, soms ook zonder een bepaalde reden. Dit zijn voor mij de leukste en beste leads, een totale uitdaging om deze weer op te pakken en door enthousiasme ze weer voor ons te winnen.  Uitleggen hoe onze manier van werken nu is veranderd t.o.v. het verleden en het warm houden van deze contacten door een snelle opvolging, duidelijke communicatie en nieuwe afspraken hierover te maken.

  1. Kan je ons wat vertellen over jouw grootste succes? Dat kan de grootste klant zijn geweest maar ook de moeilijkste die je hebt binnen gehaald.

Voornamelijk oude opdrachtgevers (die bijv. niet meer wilden samenwerken of met een andere partij zijn gaan samenwerken) weer ‘back in business’ te brengen door ze te overtuigen van ons nieuwe manier van werken en de kwaliteit die wij momenteel hoog in het vaandel hebben staan.

  1. Kan je nog een tip meegeven aan millenials die ook een functie in de sales willen?

In de sales kan het soms tegenzitten. Soms kan het zijn dat je ergens lang mee bezig bent en toch een nee te horen krijgt. Ga goed voor jezelf na hoe je het de volgende keer beter kan doen en blijf volhouden door je enthousiasme en energie te blijven overbrengen.
De aanhouder wint!

Bekijk ook de interviews met:
Tim Meijer