Interview: Erik van ‘t Hof

Na twee keer een accountmanager aan het woord te hebben gehad, vandaag een aantal vragen aan Erik van ‘t Hof.

Erik

  1. Wat is jouw functie binnen SuperStaff?

Mijn functie binnen SuperStaff is die van Career Consultant. Samen met mijn collega’s bemiddelen wij toptalent naar mooie opdrachtgevers.

  1. Waarom heb jij gekozen voor deze functie?

Ik vind de contacten die je hebt met zowel kandidaten als opdrachtgevers erg leuk. Het geeft een kick zodra je een kandidaat blij hebt gemaakt met een passende baan en een opdrachtgever hebt geholpen met hun personeelsbehoefte.

  1. Hoe haal jij klanten binnen? (leads genereren, koude/warme acquisitie, deals closen)

Klanten zijn in mijn geval zowel de kandidaat als de opdrachtgever.

Kandidaten komen binnen doordat we een aantal acties doorlopend blijven uitvoeren. We schrijven goede vacatureteksten voor onze opdrachten, waardoor de kandidaten zichzelf aanmelden. We zoeken actief op jobboards en social media naar talenten in bepaalde branches. Referrel recruitment levert voor ons ook goede aanmeldingen op.  En daarnaast bouwen wij onze employer brand zodat kandidaten zich spontaan aanmelden.

Wij werken met een aantal vaste opdrachtgevers, die ons altijd weten te vinden zodra ze een vacature hebben. Daarnaast probeer ik via deze opdrachtgevers nieuwe leads te verzamelen door te vragen of ik met hun netwerk in contact kan komen.  Maar de beste manier is door topprestaties te leveren bij je huidige opdrachtgevers, waardoor zij uit zichzelf dit gaan delen met hun netwerk en dus reclame voor je maken. Doordat wij ook vanuit de kandidaat werken, gaan wij proactief op zoek naar opdrachtgevers (koude acquisitie) als we geen passende vacature hebben.

  1. Kan je ons wat vertellen over jouw grootste succes? Dat kan de grootste klant zijn geweest maar ook de moeilijkste die je hebt binnen gehaald.

Er zijn meerdere successen die ik hier kan noemen, maar degene die ik erg mooi vind en ook de ontwikkeling van SuperStaff laat zien is de volgende: wij hebben een organisatie in duurzame energie geholpen om een salesafdeling op te zetten door studenten in te laten stromen. Na een aantal jaar is mijn contactpersoon daar een nieuwe uitdaging aangegaan. Bij deze nieuwe organisatie heeft hij bij zijn leidinggevende mij geïntroduceerd als wervingspartner. Dit leverde voor ons direct weer nieuwe vacatures op bij een interessante opdrachtgever en tot op de dag vandaag helpen wij ze bij het vinden van nieuw talent.

Dit laat zien dat als je je werk maar goed genoeg doet, er kansen zich blijven aandienen. De ontwikkeling van SuperStaff als studentenuitzendbureau naar recruitmentbureau voor jong talent is daar ook mooi in terug te zien!

  1. Kan je nog een tip meegeven aan millenials die ook een functie in de sales willen?

Als tip kan ik aan iedereen die een salesfunctie, of een functie waar commercialiteit belangrijk is, meegeven dat je vooral jezelf moet blijven. Zorg dat je doet waar je achter staat en waar je plezier in hebt.  En as je dat doet, doe dat dan met passie en energie!

Bekijk ook de interviews met:
Tim Meijer
Kelsey van ‘t Sant